Follow Qiela :)

Perut Dah Jatuh.

Finally, 37weeks. tak sangkaaaa betul cepatnya masa berlalu. rasanya macam baru kemarin duk bebel-bebel bilaaaa laaaa nak preggy, then period lambat.... test double line...orang good news macam tu shared ngan husband :( kita shared dengan mak kita dulu.... huuuu..... pergi ofice baru call husband. seronok tak terkataaaaa....... argh, manisnya kenangan tu semuaaaaa. ...

Tapi setiap yang best mesti ada yang tak best, macam ying & yang la....negatif mesti ada positif. Since awal preggy sampai la ke usia 37minggu ni.... kesimpulan yang boleh dibuat adalah...tak berapa nak best, huuuuu :(( well, jangan la judging bukan-bukan...tak bermakna bila aku tak suka journey pregnency ni aku boleh jatuh tak suka si kenit yang ada dekat dalam ni.... hiiiiiihi, lain orang, lain sangat ragamnya. Ada yang mudah masa pregnant, masa besalin susah....ada yang susah masa pregnant, tapi mudah je masa bersalin. Ada yang mudah keduanya, ada yang susah keduanya.... huu, lain orang, memang lain sangat ragamnya...kita tak tahu. 

Selama 37minggu membawa permata hati sulung ni, rumusan yang boleh dibuat--

Walaupun aku tak ada alahan ( morning sickness ) muntah-muntah, tapi aku sakit kepala yang sangat sakit-sakit tahap nak cabut kepala rendam dalam coke. Bagi fresh sikit! siap ada bunyi tsssssssstttttttt... 

Walaupun aku makan selera, tapi aku tak boleh makan ikan, keropok, sata dan semua yang berasaskan makanan laut. Tapi alhamdulillah, aku tak pasti sejak dah berapa bulan ni,,,aku dah boleh makan ikan. Siakap 3 rasa lagi.... auww...

Berat naik banyak sangat dan membuatkan lutut aku sakit, tumit mencucuk-cucuk, perut pecah ( strecth marks ) sakit tulang belakang dan tak boleh tido lena akibat daripada tak boleh tido terlentang/mengiring... tidur ayam je... huuuu.... rindunya nak tidur lena-selenanyaaaaa.....dah la kuat buang air bila malam menjelma...oh, rinduuuunyaaaaaaa time bujang ;) 

Aku suka jalan, tapi disebabkan sakit lutut, sakit tumit semua, terpaksalah pasrah. jalan tetap jalan...tapi slow--slow lah... tak boleh ligat macam dulu lagii...sampaikan bila suami ajak jalan lagi.....aku boleh pulak marah,,, hewhewhew...' U sedar tak i ni peknen nak tunggu hari je ni....' 

Semalam aku sempat mintak maaf dekat suami, dalam kereta je...rare tak..tengah traffic light merah tu.... kahhhh.... mula-mula tanya suami.... ' u takut tak nak teman dalam labour room nanti' ... suami pun macam macho je jawab dia okey & dah ready. Then, masa tu baru lah mintak maaf dengan suami, mintak redha semua, halalkan makan minum---DAH KENAPA BERGENANG PULAK MATA NI KANNNN, haish. emo betul... Suami asyik cakap yang aku tak ada dosa pun dengan dia walhal aku rasa mulut ni memang banyak dah buat dia tersentuh dah terkecil hati. tsk. 

"....sayang tak ada dosa dengan b pun, mungkin selama ni marah-marah, mengamuk semua... salah dari b jugak... semua ada sebab kan...b tak kisah... 

*Huwaaaaaaaaaaaaaa* :((  ( insaf mode ON

Balik rumah, hantar aku masuk bilik. kiss sekali...tepuk dua kali suruh tidur, cakap bye-bye tiga kali....pastu pergi lepak dekat Coffe Street dengan jiran sebelah rumah yang tak faham bahasa orang tu dah ada bini sampai pukul 2 pagi. Mana tak aku mengamuk kan. ... (pasrah) 

----Okey, tak banyak nak update sangat dah...lupa campur malas nak ingat sangat. kang orang kata aku ni kuat merungut... 

Dah dua hari kebelakangan ni, aku seriau tengok perut aku. Bukan makin besar.... bukan makin kecik...tapi makin jatuh. Jatuh yang tahap.... kebawah sangattttt....serun aku tengok.....bukan takut ape, macam ni adalah satu hakikat yang mengatakan aku dah tak lama nak rasa sakit tu semua. AKU TAKOOOTTTTT!!!

gambar contoh. 

The big Q is, orang tua-tua kata perut jatuh dah tak lama.....'lama' tu bermakna berapa lama ye.. ? TQ :) 


5 comments:

Blog Cik Arnie said...

Assalamualaikum
Semoga semuanya selamat dan dipermudahkan oleh Allah SWT.Jangan lupa follow saya juga ye.BTW thanks sebab baca blog saya hari tu.Pengalaman Bersalin.

ciksufi said...

Semoga selamat dan dipermudahkan..

Nas said...

Waiting good news dr tuan punye blog ^_^

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

hi! jenguk sini dan follow
Apa khabar tuan tanah?

atika razif said...

saya doakan agar awk dipermudahkan bersalin...jom follow sy semula dan sudi2 baca pengalaman bersalin saya hehe