Follow Qiela :)

Perubahan hormon selepas berkahwin : EPO

Dulu aku ada buat post tentang kesihatan aku yang tidak berapa stabil semenjak berkahwin kan?? Nak tahu tak sebabnya?

Doktor mengatakan itu adalah perubahan hormon yang biasa berlaku selepas kahwin..Jadi ia adalah normal.Jadi saya tidak perlu risau lagi..nak membesar benda-benda yang sudah sedia ada besar agaknya...hehehe....DALAHKAN HORMON, bukan sebab kita yang makan macam belahantu raya.

Kesian aku, berat aku gain dalam 7-10kg's jugak dalam pada masa 2bulan bernikah. Aku macam tak tahu kenapa. YES, totally aku rasa tak best lansung sebab semua jeans aku dah tak boleh pakai insted of, semua baju kot...macam dah sendat. Aku rasa macam rugi gila baju-baju aku tu.....Lebih-lebih lagi baju kerja, kalau boleh aku taknak buang. Sebab baju-baju aku tu bukan nya tak elok! Just tak muat je! Pfffhh,,,,,

dan dah tentu-tentulah, objek paling dekat dengan aku yang aku salahkan. Suami aku!

Selain tu doktor ada suruh aku ambik supplement evening primrose oil (EPO) . Supplement yang kita boleh dapatkan di farmasi...Suplement ni sesuai untuk menstabilkan hormon & baik untuk kulit.. Tapi tidak sesuai untuk perempuan yang disahkan mengandung..selain supplement ni, sebarang suplement lain macam vitamin A memang tidak digalakkan untuk dimakan oleh perempuan mengandung..

Jadi aku memilih untuk menggunakan produk ini,

Kalaupun dah middle name pulak tak suka makan-makan ubat ni.....memang lah terlantar kaku je botol-botol tu dekat penjuru katil. kahhhhh...

kalau bab membeli, memang aku tak pernah kalah. Selalunya menang tanpa bertanding ;) 




4 comments:

Cik Puan Tqah said...

hoho..betul..asek lupe je nk makan..sejak kawen ni la..before ni ok je.. nak cntik ms kawen punye pasal..haishh

izfanora said...

hahaha.. kelakar baca.. sama r kiter.. 1st month kawin, rasa macam, "dah kenapa aku rasa badan aku macam xbest? macam xngam dengan aku?" hahaha..

u just getting married --> 1m 4w 2d.. see on ur daisypath.. selamat pengantin baru.. :)

1st time ke sini.. :)

sk said...

hi qiela.. EPO ni besar sgt. i selalu ngelat makan sbb tak reti telan ubat besar2. hahaha

Qiela said...

true, besar sangat. HAHAHA. kena ambik 2 biji kan, lagi lah bertambah-tambah besar rasanya.

skrg stop, sebab dengar makan ni..bertambah gemuk. tsk. risau!