Follow Qiela :)

Madly In Love Keywords,

Baru-baru ni aku cash out cheque Nuffnang,...kemain kembang kempis hidung tekan butang cash out......tapi tak bagitahu husband sebab niat dari awal memang nak pulun sorang. HAHA.Macam la banyak sangat, setakat cukup beli Big Apple 6 biji je padahal. Oh, Okey..kite beli Big Apple k... makan sama-sama. love husband. 

Since amount dah kembali kepada RM0.00, bila bukak Nuffnang.Com.......tak ada apa nak tengok,  makanya kita tengok dekat bahagian keywords, :)



Okey, meh sini aku try random quick update segala macam keywords yang masuk ni... 

1. Diaper Cakes For baby Shower, 
Okey, ini memang aku buat sebelummmmm aku kawen lagi dah....Saja rajin google idea-idea untuk buat Baby Shower, konon kan..... baby pun belum ada...hehe. Tapi kita tak tahu rezeki Allah nak bagi, mana tahu....hari ni tak ada, esok pagi check dah double line...kan?
Boleh baca dekat link ini, entri pasal baby showers.....its fun!banyakkk sangat info! LINK

2. Bunga Felt
Ini entri tutorial, just copy paste.......aku dah try dan outcomes memang lah cantik....senang pun senang....kalau nak tahu,...dekat Kuantan....Kedai paling senang kita nak beli serba mak nenek barang-barang kraft, pergilah dekat Kedai Zaman Moden yang dah berlambak-lambak cawangannya....dekat depan KFC Pasar ada sebijik, Dekat Depan IPD ade sebijik, dekat depan Hotel Shahzan Inn pun ada sebijik. Nak cari felt? butang? U name it! berlambak hokey..... LINK


3. Upah Tok Kadi Pahang
Okey, ini penting......kalau korang orang Pahang, Kuantan espcially....perasan tak lepas submit borang nikah dekat PAID, Kuantan, ( Pejabat Agama Islam Daerah Kuantan ) staff perempuan kat situ yang sombong dan gemuk dan sangat sombong.....lagi sombong T____T akan COP,
Upah Juru Nikah RM80.00
Upah Saksi 1 RM10.00
Upah Saksi 2 RM10.00

So, kita pun tanpa bertanya lebih lanjut sebab dah terlebih eksaited nak kawen......terus berlalu pergi hinggalah pada saat selepas kita dinikahkan,...RUPANYA upah jurunikah adalah RM100.00, lepastu tambah pulak RM20.00 untuk diberikan kepada dua orang saksi, pendek cerita...sediakan RM120.00, sediakan payung sebelum hujan ye....

Teringat masa aku kawen, dah tiba-tiba mintak RM20.00 lagi...sebab tak cukup RM100.00....Juru Nikah pulak tak boleh give and take lansung, kita open table malam karang ke, BBM petang sikit lagi ke...Slow talk lepas majlis ke....Ni nak terus balance duit upah  dia tu.....makanya.....terkidat-kidat aku mintak dekat orang tu RM10.00, orang ni RM10.00, Dahnye.....ape ko ingat aku bawak handbag duaplohpatjam ke?

yang ni sakai, HAHAHA...


3. Baju Dress Nikah
Yang ni aku tak sure, which one yang korang semua refer... sebab ada dua entri yang aku duk gebang pasal Dress Nikah aku yang super cute tu....*muntah..
Well, aku boleh cakap...DiY ur own wedding dress adalah sangatttt jimat dan sangattt la sentimental value, aku ada cakap tak..masa mak andam Adeq Collection tu tengah makeup aku, dia siap tanya nak jual ke tak baju nikah tu.....RM400.00 && haruslah aku jawab 'TAK' walaupun dia offer RM4,000.00 sekalipun jawapan aku tetap cakap tak. Aku cerita dekat suami pasal ni....dia kata kenapa tak jual, then aku sekeras-kerasnya memang takkan jual...aku jawab nak suruh anak dara aku esok-esok pakai. Boleh macam tu? 

Accesories paling buruk. Adeq Collections, UR FIRED! 

Bukanlah macam design Jovian pun, tapi..aku tetap puas hati dan aku tetap tak akan jual, walaupun aku tak boleh pakai sekalipun! hehee...
+ Veil DiY jugak, gila kemut punya pengantin. 

4. Brazillian Wax Murah Tak Sakit

Tell meeeeeeeeehhh, wax mana yang tak sakit???? Wax mana yang tak rasa apa-apa ??? Melainkan la dia inject ubat kebas dulu tauuu....hahahaa...
Before korang baca, sila refer LINK ini terlebih dahulu....

Well, ada jugak few readers yang email aku, tanya pasal waxing ni semua....tapi aku jawab je, dah orang tanya kan......tapi kalau korang semua faham konsep brazilian wax ni.... konsep dia, korang kena lah tunjuk 'V'  korang tu dekat yang tukang wax tu tau.... dan kalau tanya aku pasal hukum, ianya adalah HARAM....

Well...aku just nak share satu tempat yang buat wax ni dekat Kuantan, dia punya waxer adalah indian women yang sangat pro....sebab dia boleh buat facial, massage, makeup, threading kening, wax untuk armpit, both leg, semua boleh... so, berkaliber la tu kan....dannnn, dia juga ada sediakan brazilian waxing dengan harga RM25.00 sahaja. murah tak? 

Okey, buat masa ni aku update ni je....namapun random quick update...makanya secara ringkas jelah ye. aku kena pergi ni, suami ada dekat sini, nak bawak aku gi lunch. *blush. 
Bye korangggggg!~!!







4 comments:

Boo said...

Assalamualaikum Puan Qiela! hahaha entri kelakar ni. tak menyempat nak duit on the spot. hee. sabar jelah! baju pengantin yang buat sendiri better simpan buat kenangan. Bole jadikan warisan berzaman. harharharharhar :)

Qiela said...

Boo, ye..betul sanagt tauuu :) boleh buat simpan jadi kenanagn..

Boo said...

good ideas! jum sama2 simpan :)

Syairah said...

Salam. Boleh share tempat waxing kt Kuantan yg Indian waxer 2 x? 😃 Thanks.