Follow Qiela :)

Tutorial Bunga Kain

Tak pandai nak bagi tutorial penuh, yang mana ada jelah. harap membantu. 
terima kasih sudi baca. 


1. Buat bulatan pada kain, berlainan saiz. paling kecil, kecil dan besar sedikit. 


2. Pinkan supaya senang untuk potong, kalau tak pin pun boleh, tapi bersedialah untuk ambil masa yang lama nak potong. 
hahahaha. 


3. Ni semua saiz yang sama. jenis saya, buat satu per satu. satu saiz je. kemudian baru saiz yang lain. dan seterusnya.....



4. Lilin untuk bakar tepi-tepi kain tu.



5. Guna pearl saiz bersesuaian, agak-agak cantik dipandang. jahitkan kemas-kemas.




.............hasilnya"

* maaf untuk kualiti gambar, mungkin warna bunga dah sedia gelap, suasana pun gelap...pakai pun camera gelap. hahahahaa. ok tak cantik lansung gambar macam ni. mungkin perlu beli SLR untuk hantaran. *tiba-tiba.

** untuk kain, saya hanya beli di Kamdar, kain biasa sahaja, jenis murah, dalam RM3.00 semeter...bermacam warna dan pilihan. Sila ke Kamdar, Kuantan segera.
nak kirim pun boleh, tak keberatan. sebab memang selalu ke Kamdar ;) 
kain chiffon sangat-sangat susah. series -________-"

*** saya cuma guna 3 layer sahaja untuk kelopak bunga, tak banyak, nanti banyak kerja, tak suka. 
hahahaha. 


3 comments:

Izyan Mukhtar said...

Cantik!! :)
Ni Qiela nak letak kt mana? Baju ke?

ada mokhtar said...

CANTIK!!! :)

ciksusu said...

nice!! yes kamdar kuantan mmg berbaloi-baloi ;)