Follow Qiela :)

Selamat Pagi Isnin, cerita pasal DiY veil

Biasa lah, aku ni..bila Isnin je...mood memang ke laut. Tah kemana-mana hala. biasalah, semalam ada lakhi.....arini dah takdak, dah balik Temerloh. Sampai bila dia hantar aku balik, aku boleh cakap dekat dia aku dah tak larat nak macam ni, nak kawennnn, nak kawennn.....

hahahahaha.

mujo laki jenis melayan.........

sooooo, hows ur weekends??
( mesti ke nak kena tanya macam ni every weeks -_-" )


Okey, ive spend all my wekends dengan DiY veil...... Alhamdulillah, ive found my chiffon, suit colour dengan baju nikah..dekat Kuantan je.......tak perlu la ada planning nak pergi ke Kolumpo... semata-mata nak cari chiffon dan makan meatballs.


Aku guna saiz veil masa tunang, as everyone kno.... veil ni aku beli dekat kolumpo 
( read : kirim dengan BFF )  
and i like it so much, 
even baju dekat kuantan, BFF pandai cari colour yg match dengan hanya mms gambar je.
sila proud :)


Sebenarnya susaaaaaah sangat nak ukur guna chiffon, sebab kain gerak-gerak....
Lepastu, bila masa nak ukur....
nak garis, kain lari-lari... :(
hampir give up...


the details of the veil...
banyak guna manik dan labuci....


dah siap tanda dan potong,
adjust mana-mana terlebih terkurang.....
kalau nak buat veil, 1 meter kain pun dah cukup...material chiffon biasa je. 
tiba lah masa nak padankan dengan border lace....


outcomes,
baru 65%, bukan siap semua lagi.......
tak sabar nak tengok outcomes.


*close up*

okey, need to go. kerja kerja....
padahal takdak apa nak update dah....
bye bye bye!!

3 comments:

SarahSyafiq said...

nak tgk jugak outcome nya eh.

Nisa Dawi said...

qiela, potong veil camtu je?ptt la ssh sangat..kli chiffon kene banyak guna jarum peniti..huhu..
tapi okey lah tu, susah buat,...tapi dah boleh kan...=)

Qiela said...

the end, baru cucuk jarum peniti, HAHAHAHA. baru senang nak potong..tp rasanye still gerak even dah cucuk... LOL.