Follow Qiela :)

Reveal.

Seperti yang sedia tahu, yang tak tahu ni nak bagi tahu. Umur aku adalah officially 22 pada tahun ini dan akan berganjak ke angka 23 insyaAllah jika diizinkan oleh-Nya for the next year. Dan as we kno...aku sedang memplanning wedding of the year aku sendiri. without knowing...apa sebenarnya yang tunggu kat depan. apa yang berlaku nanti dan apa rentetan seterusnya. Besar harapan aku dan sentiasa ku panjatkan doa pada illahi..semoga semuanya berjalan dengan baik dan tidak menghadapi sebarang musibbah. Amin...

Aku menjangkakan pada 3 March iaitu pada hari jadi aku yang ke 23 tahun, aku akan menjadi seorang tunangan kepada besboifren yang telah menjadi sahabat akrab lebih kurang selama 3years backward. Amin. hanya tu je yang mampu aku titipkan sekarang ini. dan planning seterusnya adalah hari besar adalah pada 7-July , kejap je kan. sebab taknak ikat lama-lama. sebenarnya planning asal pada 31-Aug which is on birthday betterhalf. konon kann...dah E-day birthday aku...main kawen-kawen is on his birthday la kann.... Tapi tak, betterhalf jenis tak paranoid pasal tarikh macam aku and we decide nak buat on 7.7..nice date wasnt it. *taksabar*

So, pada hari ini, aku dah reveal beberapa tarikh penting dan adalah dengan cara ini akan membuatkan aku lebih bersedia. lebih banyak berdoa dan lebih berusaha. Dengan cara ini juga..aku berharap aku takkan pergi beli kasut every month, padahal balik rumah..tak suka pun :(  takkan pergi makan Mc'D dan belanja kawan kawan macam lah aku akan kawin dengan anak tokey lembu. *lembu mahal woi sekarang*. Dan besar harapan aku, bukan for my side only..termasuklah betterhalf yang kuang aja asik nak pergi vacation waktu-waktu macam ni,Penang la, Melaka lah, Bukit Merah la,,Teluk Batik la. isk. mual la nak list satu satu -____-"

Dan dengan ini, Aku Janji akan menyimpan sebanyak RM500 per-month. dan saya akan paksa..ye..paksa betterhalf juga untuk menyimpan RM500 dari gaji bulanannya supaya dapat merealisasikan wedding of the year kami nanti. eventho betterhalf cakap nak buat kecik-kecik. yessssss...memang kecik-kecik tapi kecik-kecik ikut version aku. 

Dan Oleh itu, saya berharap...seluruh anggota family saya dari Ayah, Mak dan adikberadik, Pak teh Maklong, Tok Ngah, Tok Cik, Pak Lang, Jiran-Jiran, opismate dan seluruh rakyat jelata semua-semua mulai sekarang....sentiasa bersedia dengan apa jua perkara kritikal dan bolehlah simpan-simpan duit untuk wedding aku ni nanti *tiba-tiba* dan p/s : bolehlah pasang badan sebab masa wedding aku nanti aku bercita-cita nak semua yang datang pakai kebaya ketat macam ni : -

saya akan sponser,
jika anda hulurkan sumbangan  dengan kelik akaun Nuff saya
hari-hari.

Dan oleh yang sedemikian, kepada haters, stalker, janda-janda kuat gossip dan Pengerusi kelab benci aku...boleh la  'Booooo'  pada diri sendiri sebab aku dah nak kawenn. yeayyy!

okey,done for now.rindduuu betterhalf. jap. nak call.
to be continued...........



No comments: