Follow Qiela :)

any man can be a father, but it takes someone special to be a dad.





sakan okey bapak aku pilih songkok.

mula-mula dia asyik sungguh telek2 baj melayu warna putih plain. putih mulus. asalnya aku memang seram nak mampus tau tak. masa tu aku tenung dia dalam-dalam pastuh ends up, adakah mlm ni mlm terakhir aku tengok dia seronok shopping baju raya. tapi cepat-cepat aku tarik baju tu dan aku baling jauh-jauh. BALING kau, sebab aku macam tak boleh nak terima dia plih baju warna putih. aku cakap ' tak payah lah putih-putih ni, nk nikah lagi ke? " terus dia gelak-gelak. and aku pilihkan warna biru gelap untuk dia. punyalah susah nak pilih colour, dah lah tak banyak choice sebab malam raya kot. dah banyak habis.tu taknak ni taknak, ada warna biru ni barulah dia kata okey. masa ni aku ngan abah je, semua yang lain dah takdak balik kampung. berdua je, aku rasa kalau aku takdak lah...mesti dia sorang-sorang takbir raya takdak orang dengar. hhuehue.. ( ni maknanya aku tadah telinga mlm raya den gar dia takbir la )


safee sali kat belakang tu pun baru mlm raya nak beli baju raya okeh!

" bila tiba satu masa, dan kite rasa regret atas apa yang dah kita pernah buat, masa tu, berdoalah agar kita masih lagi punya masa - syakilla "

* * *

semalam sedu sedan aku tengok filem raya, pasal mak dia Perempuan Joget. dia punye sebutan dalam cerita tu, 'Pompuan Joghetttt' , intonasi macam keji gila sakai bunyi dia. mak dia asik kena herdik je ngan anak-anak dia.

' sebab mak Perempuan Joget la kami laki bini bercerai. '
' sebab mak Perempuan Joget lah sy dapat laki kaki pukui '
' sebab mak Perempuan Joget lah sy tak pernah berjaya dalam hidup '
' sebab mak Perempuan Jogetlah kami adik beradik tak pernah bahagia '

sedih sedih sedih, sampai sedu sedan aku nonton, at the end mak dia Inalillah pagi 1syawal, sedih noks. time tu lah anak-anak dia sedar kesilapan diri dan masa tu lah nak mintak ampun dan masa tu lah mak dia dah takdak.

sedih nak mampus,
aku pernah jumpa yang paling kurang hajar ofkos la dugong tu, sapa lagi. aku pun tak faham kenapa dia sorang je macam sakai sangat. dia je macam tersentap, ala-ala sentiasa ada ganguan mental dan emosi a.k.a gila. aku harap, time dia nak mati nanti, tak lah seksa sangat sebab nanti nyusahkan aku dan ramai orang.
insyaAllah.


No comments: